Bridge Climb - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu Bridge Climb - Reisverslag uit Sydney, Australië van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu

Bridge Climb

Door: Wilhelmien

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien

02 April 2012 | Australië, Sydney

Na het ontbijt zijn we gisteren weer op pad gegaan en na de Pitt street zijn we via de Market street naar het Hydepark gelopen, langs de St. Mary Kathedraal en zo kwamen we in de Botanische tuin, waar veel mooie planten en vogels zijn. In het restaurant van de tuinen een bakje koffie op en zo weer verder. Opeens dachten we een grote vogel te zien, maar het bleek dat dat een soort vleermuis was en wel hele grote. Even verder waren er een heleboel. Na de botanische tuin zijn we naar de Opera gelopen en toen via het Ferry station en de Rock naar de brug gelopen. Pieke en Wilhelmien zien al de hele dag mensen op de boog van de brug klimmen en hebben er allebei wel zin in omdat te doen, dus gaan we op zoek waar we moeten zijn voor informatie. We hebben het gevonden en besluiten om het maandag te doen. Je hoeft je niet van te voren op te geven, want elk half uur gaan ze met 12 mensen op pad. Eenmaal weer terug in het hotel hebben we ons opgefrist en nu gaan we in de THE Sydney tower eten. Ook dat is weer heel mooi als het donker is. Na afloop weer voldaan en tevreden gaan slapen. Vandaag zijn we vanochtend dus zonder Gre op pad, want die ziet de Bridge Climb niet zitten. Om 9 uur vanochtend zijn wij dus aan de tocht begonnen. Eerst krijg je een half uur instructie en je moet een alcohol test doen en formulieren invullen en dan in de overal en je komt aan een vanglijn te zitten. 10 uur was voor we dan aan ons avontuur beginnen. Het is niet moeilijk en de gids neemt veel pauzes om het een en ander over de Harbour Bridge en Sydney uit te leggen. We hebben weer een stralende zomerse dag en het is wel geweldig om boven op de boog te staan. Het is niet eng, want de boog is zeker 3 meter breed. Om 12 uur zijn we terug en nu weer alles inleveren. Uiteraard krijgen we een certificaat en een groepsfoto. Een mooie herinnering. Daarna treffen we Gre weer bij de Rock en gaan we bij het passagiersterminal lunchen. Daarna gaan we met een Ferry naar Paramatta, dat is een uur varen de westelijke richting op. Een mooie tocht. In Paramatta wat rond gelopen en op het terras bij de Ferry wat gedronken en om 17 uur weer terug. Bij Darling Harbour afgestapt. We hebben weer trek en dus weer tijd om iets te nuttigen. Voor we terug naar het hotel gaan nog een ijsje. Weer zeer tevreden terug op de hotelkamer. Morgen onze laatste dag en overmorgen om 11 uur weer naar het vliegveld en dan omsteeks 13.30 beginnen we weer aan de lange vlucht. Leuk al jullie reacties. Groetjes en tot binnenkort.

• 02 April 2012 - 12:23

Bert En Anneke .:

Jullie hebben inderdaad wel iets beleefd op die brug .Geniet nog van de laatste dag . En kom weer goed thuis .
    Groetjes Bert en Anneke .

• 02 April 2012 - 14:44

Henk En Henny:

Spannend hoor ,over die boog te lopen.
    Wij wensen jullie een voorspoedige terug reis en wij hebben genoten van jullie reisverslagen en foto,s.

• 02 April 2012 - 15:21

Truus En Gerrit:

Wat een spannende reis en heel veel ervaring op gedaan.
    een hele fijne dag nog en verder een hele goede terug reis en tot ziens
    Truus en Gerrit

• 02 April 2012 - 18:09

Johanna:

Geweldig wat jullie allemaal doen en fijn dat wij ook mogen meegenieten d.m.v. de reisverslagen
    Kom goed weer terug.
    Groetjes Johanna

• 03 April 2012 - 00:07

Jan En Corrie:

Niks voor Jan op die hoogte maar hij is niet alleen zo te zien Had hij Gre gezelschap kunnen houden
    Nog even genieten en dan weer terug
    Nou goede terugreis en tot eind van de week dan
    gr Jan en Corrie

• 03 April 2012 - 07:26

Wilhelmien En Don:

Heb mee genoten van jullie super vakantie in Australie en dat ook nog met gesloten beurs. Wij wensen jullie nu een behouden thuiskomst en tot wederhoren.