Blue Mountain - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu Blue Mountain - Reisverslag uit Katoomba, Australië van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu

Blue Mountain

Door: Wilhelmien

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien

29 Maart 2012 | Australië, Katoomba

Gistermorgen vanaf Gosford Naar Redhead gereden. We waren daar om 11uur. Tante Truus wilde eerst een foto van ons maken voor we binnen kwamen. Tante Truus is 90 jaar en heel vitaal. Even daarna zijn haar dochters en nog een kennis gekomen. Ze hebben een uitgebreide lunch voor ons verzorgd. Even in de tuin rond gekeken. Daar staat een grote kerstster. Daar groeien veel planten die bij ons kamerplanten zijn. Het is weer prachtig weer. Om 14 uur zijn we vertrokken en in Redhead nog even aan de kust gaan kijken. We besluiten daarna samen met Gre om dan op pad te gaan en in een keer richting Blue Mountain. Tegen de avond gaan we op zoek naar een motel, maar we komen niet snel iets tegen. Op een gegeven moment zien we een motel maar daar komt niemand opdagen, dus dan maar weer verder op pad. Dan komen we bij het Grand Vieuw hotel en daar hebben we een familiekamer. Dit is geen succes, want we liggen langs de grote weg en het is een drukke weg. Vanmorgen na het ontbijt gelijk op pad. Het is het plaatsje Wentworth en hier is een waterval en daar gaan wij naartoe. Als we daar komen is het een heel mooi gezicht, want tussen de bergen hangt mist en zon hoog aan de hemel. Bij de waterval rondgewandeld en daarna naar Leura en daar door de winkelstraat gelopen en een bakje koffie gedaan, toen op pad naar Katoomba en daar een hotel geregeld voor 2 nachten aan een rustige weg. Katoomba daar zijn de Three Sisters van de Blue Mountains. We gaan naar het Scenic World. Daar kun je de Three Sisters zien. We nemen eerst de kabelbaan met Skydeck en lopen dan nog naar de waterval en nemen dan de kabelbaan terug en gaan in het restaurant eten. Vanuit het restaurant kijk je zo op de Three Sisters. Na het eten met een andere kabelbaan steil naar beneden. Daar zijn we een stuk door het regenwoud gelopen, dat is heel erg mooi. Zo kwamen we met een andere kabelbaan waar we gestart zijn terug. Een heel leuke rondtrip daarna nog naar Echo Piont gegaan, dat is weer korter bij de Three Sisters. Uiteraard weer veel mooie vogels. Het was weer een heel mooie vakantiedag.

• 29 Maart 2012 - 12:40

Truus En Gerrit:

Wat beleven jullie toch mooie dingen.
    En jullie boffen ook met het weer.
    Geniet nog maar van al het moois
    De tijd vliegt voor bij
    Groetjes Truus en Gerrit

• 29 Maart 2012 - 17:03

Bert En Anneke:

Weer veel mooi dingen gezien .Ook gezellig met Gre samen . Wel een leuk onthaal van de familie . Zo te lezen is het toch moeilijk om een slaapplaats te krijgen . Ga je nog terug naar de familie? Geniet nog goed van de laatste dagen . Het weer gaat hier wat af . Tot nu toe veel zon gehad .Groetjes Bert en Anneke.