Batemans bay - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu Batemans bay - Reisverslag uit Batemans Bay, Australië van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu

Batemans bay

Door: Wilhelmien

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien

25 Maart 2012 | Australië, Batemans Bay

Het was vanmorgen weer stralend weer hoog zomer en dat is hier najaar. Wij zijn vanaf Eden via de Princes hwy naar Merimbula. Daar een koffiestop gehad en toen via de toeristische route naar Tathra en zo verder naar Bermagui. In Bermagui heb je een zwembad aan de kust tussen de rotsen natuurlijk gevormd. Heel mooi en ze noemen het Bleu pool. Zo nu en dan komt er golf van de branding in. Het was etenstijd en we hadden honger, want anders had ik er wel willen zwemmen. De kust hier New South Wales heeft veel rotsen en tussendoor ook zandstranden. We rijden veel heuvels op en af. Dan weer eens over een river of creek en later ook steeds vaker over een Lake. Het is een heel mooie route. In Bermagui hebben we aan de fisching warf lekker een visschotel geeten op een terras heerlijk in de zon. Met live muziek. Daarna nog even rond gewandeld en daarna weer een stuk op de Princes hwy via Narooma en vanaf Mogo weer een toeristische route naar Batemans bay, waar we nu overnachten. We hadden zo als iedere dag weer zo een motel en zijn daarna langs het strand naar de mainstreet ( hoofdstraat) van de town gelopen. Onderweg hadden we al pelikanen gezien en hier zit er een op een lantaarnpaal. Bij een Italiaan koffie gedronken en nog een paar boodschappen gedaan. De winkels zijn hier het hele jaar open, alleen eerste kerstdag zijn ze gesloten. Openbare toiletten zijn hier voor 95% heel netjes. Je hoeft er ook nergens voor te betalen. Parkeren is hier ook geen enkel probleem, want we hebben nog nergens parkeergeld betaald. In de grote steden is het wel uiteraard, maar daar kunnen ze bij ons een voorbeeld aan nemen. Het was vandaag een mooie rit en langs veel mooie plaatsjes gekomen, maar we moeten keuzes maken. Pieke is alweer de rit voor morgen aan het uitzoeken. De meeste tijd is hij de navigator en ik volg de instructies dan maar op. Gisteren in Eden hadden we trouwens 2 zeehonden gezien, dat was ik vergeten erbij te schrijven.

• 25 Maart 2012 - 10:07

Bert En Anneke:

Net al alles gehoord door te telefoon .
    fijn om je even gehoord te hebben . En dat jullie het goed naar jullie zin hebben .En een goed teken is dat je ook weer naar huis verlangd . Geniet nog maar lekker van de laatste 11 dagen .Groetjes hier uit het zonnige zuiden . Bert en Anneke .

• 25 Maart 2012 - 17:26

Floor:

Ik heb vanddag ook veel diertjes gezien: lammetjes, koeien, schapen, pony's en veel kinderen op lammetjesdag.
    Liefs van Floor

• 26 Maart 2012 - 05:35

Angelique:

Hoi
    Wat een leuk reisverslag. Ze kunnen hier inderdaad een voorbeeld nemen aan hun, dat parkeren is hier hartstikke duur. Nog bedankt voor de kaart.
    Groetjes uit Maasbracht

• 26 Maart 2012 - 09:37

Jan En Corrie:

Hier is het ook prachtig Vanmorgen om 9 u ging de tel. alarm niks aan de hand Dus jullie blijven daar niet wonen als je naar huis verlang