Apollo bay - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu Apollo bay - Reisverslag uit Apollo Bay, Australië van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu

Apollo bay

Door: Wilhelmien

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien

13 Maart 2012 | Australië, Apollo Bay

Vanmorgen uit Torquay vertrokken en in Anglesea zijn we bij de golfbaan naar kangoeroes gaan kijken. We mochten vrij de golfbaan oplopen en inderdaad er waren een heleboel kangoeroes geen hele grote ik denk walibi's. Dus die hebben we gespot en je kon er vrij kort bijkomen. Daarna in Lorne naar de Erskine falls gaan kijken, dat was circa10 km landinwaarts en de berg op. Heel mooi om te rijden helemaal tussen de bossen. Daar aangekomen moesten we eerst een via de trap een eind naar beneden en daar zag je mooi de waterval. Hier hebben we voor het eerst een bord gezien dat er evt. slangen zouden kunnen zitten, dat vind Pieke wat minder, maar we hebben er geen gezien. Eenmaal weer boven zijn we nog een andere weg naar een mooi uitzichtpunt gereden, daar stond je hoog met een mooi uitzicht op zee. Eenmaal terug in Lorne hebben we daar geluncht en toen weer verder naar Kennett river en daar zaten een paar koala beertjes in de boom. Verder hebben we daar ook heel kleurrijke vogels gespot die we al op meerdere plaatsen hadden gezien, maar nu hebben we ze op de foto. Onderweg hier en daar op mooie uitzichtpunten gekeken. Je hebt hier een heel hoge branding en op sommige plaatsen waar veel strand is zijn de surfers actief. We hebben al flink wat bochten achter de rug. De weg is heel goed en ook niet smal. We zijn nu in Apollo bay en hebben hier een klein woninkje voor 1 nacht. Woonkamer met keuken en een slaap en badkamer voor 100 dollar dat is ongeveer 85 euro. Hier in Apollo bay zijn we naar de vissershaven wezen kijken en bij de golfbreker. Uiteraard ook weer van de branding genoten. Het links rijden valt me niet tegen. We hebben een Camry gehuurd.

• 13 Maart 2012 - 10:21

Bert En Anneke :

Jullie hebben al weer heel wat gezien .
    Ja jammer he geen slangen gezien ha,ha. Dadelijk vinden jullie rechts rijden niet meer fijn . We kijken weer uit naar het volgende verslag . En voor jullie nu welterusten , wij beginnen nu nog met de dag .Groetjes Bert en Anneke .

• 13 Maart 2012 - 12:11

Gre:

Hoi hoi, ben blij dat het linksrijden zo goed gaat. Hele geruststelling!!!!
    Begint bij mij nu ook te kriebelen hoor.Moet ik nog iets meenemen voor jullie?? Groetjes en nog veel plezier. Gre

• 13 Maart 2012 - 13:08

Thijs:

Pie hoeft niet bang te zijn voor die slangen
    Zo ver gaat hun bek echt niet open hoor
    Veel plezier

• 13 Maart 2012 - 17:28

Renzo:

Hoi

We hebben jullie reis verslagen gelezen en de foto's bekenen is een mooie vakantie reis wat jullie maken
    Ik had Gian verteld dat jullie van alle andere dieren in het wild hadden gezien het eerste wat hij zij is Cool.

Nog een hele fijne reis verder.

Groetjes renzo Tamara en de kids

• 14 Maart 2012 - 15:25

Reinie En Marie-l:

Pie, belangrijk wat voor slangen als het tuinslangen zijn is er niets aan de hand maar die andere moet je mee opletten.
    Groetjes van ons en nog een verdere voortzetting van een mooie vakantie.

• 15 Maart 2012 - 21:55

Diana:

Hallo Pieke en Mien,
    Fantastisch toch internet.Zo beleven we jullie mooie reis mee! We wensen jullie nog 'n schitterende tijd!
    We moeten morgen lossen in Terneuzen met kunstmest van Tertre.
    Gisteren was 'n zwarte dag! En morgen 'n nationale rouwdag! Dinsdagavond ( net vertrokken op weg naar huis ,na sneeuwklasse)is een bus verongelukt in Zwitserland met kinderen van de laatste klas lagere school uit Lommel en Heverlee. Een zeer zware tol: 22 kinderen en 6 volwassen overleden ,24 gewonde kinderen waarvan licht tot zwaar tot intensief.Sommige ouders hebben een hele dag in onzekerheid afgewacht of hun kind gewond of overleden was.In de school van Lommel waren enkele Nederlandse kinderen bij.
    In de scheepvaart was er ook vorige week droevig nieuws.Pater Machar is plots overleden,67jaar.
    Op zaterdag 9 maart is Pater Machar begraven onder grote belangstelling(1800 man) in de kathedraal van Antwerpen.
    Vele groetjes van ons allen