Monbulk en Melbourne - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu Monbulk en Melbourne - Reisverslag uit Monbulk, Australië van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu

Monbulk en Melbourne

Door: Wilhelmien

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien

09 Maart 2012 | Australië, Monbulk

Hier weer wat nieuws van ons. Wij zijn nu al een paar dagen bij mijn tante op de farm en het is leuk om te zien hoe het hier allemaal gaat. Cuny en Suzanne hebben ons opgehaald vanaf het vliegveld. De vlucht vanaf Hong Kong was allemaal volgens plan verlopen. Het is hier najaar maar we hebben nog altijd zo'n 20 graden vandaag zelfs wel 25. Gisteren zijn we met de bus en trein naar Melbourne geweest. We zijn in Melbourne in flinderstreet station uitgestapt en daar sta je midden in de stad. Eerst bij de toeristische informatie wat folders gehaald en daarna op het terras in het zonnetje wat gedronken en toen met een tram die gratis is voor toeristen een gedeelte van de rondrit gedaan en aan de jachthaven Docklands uitgestapt en bij een pizzeria wat geeten en over de pier gewandeld, hier is ook het Etibad stadion.Met de tram weer een stuk terug tot Queensbridge daar over de Yarra river gegaan en kwamen zo op de Southbank promenade. Dit is kortbij het Eureka Skydeck en daar zijn wij opgegaan. Het is 285 meter hoog op de 88e verdieping en met de lift waren we in 48sec. boven daar hadden we een mooi uitzicht en toen zijn we ook op het uitschuifgedeelte gegaan en dan sta je ook op een glazen vloer. Wij vonden het wel heel mooi. Eenmaal weer op de begane grond hebben we in het winkelcentrum Southbank koffie gedronken en daarna over de Princesbridge weer terug de stad in en zijn we de St. Pauls Cathedral in geweest, van daaruit nog even de winkelstraten in en nog een broodje geeten en zo weer terug naar de trein. In de trein mensen uit Roggel ontmoet. Die moesten net als wij naar station Belgrave, want daar moeten wij overstappen op de bus naar Monbulk. Eenmaal daar aangekomen moesten wij bijna 1 uur op de bus wachten,maar wegwassen geluk, want die andere mensen werden door familie opgehaald en die hebben ons in Monbulk weer afgezet . Vanmorgen hebben we een stukje gewandeld en na de middag had Cuny ons in het centrum van Monbulk afgezet en wij gingen terug lopen, maar we waren een verkeerde weg ingeslagen en toen Cuny terug kwam van de kapper zag ze dat wij verkeerd zaten en zijn we met haar naar het drinkwaterreservaat van Melbourne gaan kijken en toen bij Suzanne en Ian op de farm even geweest en daarna weer terug want om 17 uur moesten we bij Mirelle en Brett eten. Op een neefje na hebben we iedereen gezien. Vandaag was het heel mooi weer. Iedereen bedankt voor de reacties.

• 09 Maart 2012 - 11:49

Bert En Anneke :

Hallo daar , Ik heb wel net alles gehoord door de telefoon maar toch weer spannend om het verslag te lezen . Ik heb net de foto's aan Hein laten zien ,maar petje af voor het vele trappen lopen naar de Boedha . Je hebt de groetjes van Hein . Geniet er maar lekker van . Groetjes Bert en Anneke .

• 09 Maart 2012 - 11:54

Iwan:

Tjonge jullie hebben al veel gedaan en gezien. Ik zou haast zeggen dat jullie een extra vakantie erachteraan nodig hebben om bij te komen. Wel heel indrukwekkend allemaal.
    Maar op 285m hoogte op een glazen vloertje staan...brrr....niks voor mij denk ik. haha
    Het is toch niet te geloven dat je daar aan de andere kant van de wereld mensen uit Roggel tegen het lijf loopt.
    We wensen jullie nog heel veel plezier en kijken uit naar het volgende verslag.

Groetjes,
    Iwan, Davina en Glenn

• 09 Maart 2012 - 11:55

Mientje Castelijns:

leuk zo n verslag van jullie, je kunt het goed uitleggen, het lijkt of je het mee beleefd,we wachten op het vervolg... grt. van ons.

• 09 Maart 2012 - 12:49

Gre:

Hoi familie. Wat hebben jullie al veel gedaan en gezien. Leuk om zo jullie te volgen. Heb het net doorgestuurd aan Thijs, die is ook benieuwd. Doe vooral de groetjes aan de familie daar en ik kijk uit naar de 20ste als mijn avontuur begint. Ik ga wel met de trein van Sydney richting Newcastle en Elise haald me van het station. Daarna blijf ik voorlopig bij tante Truus. En dan hoop ik dat de TAXI Willems komt of weer de trein. Hoe gaat het, oefen je al......... Groetjes Gre

• 09 Maart 2012 - 22:35

Thijs:

He Pie als je gaat auorijden vergeet dan niet je blauwe bord uit te steken he?succes ermee

• 10 Maart 2012 - 08:07

Rinie Van Gils:

Wat geweldig om te lezen allemaal
    En hier begint het weer ook iets beter te worden.
    Verder alles goed hier.
    Geniet van de Familie en de vakantie
    Tot het volgende verslag

• 10 Maart 2012 - 10:34

Marlie:

Fijn dat jullie het zo goed naar je zin hebben het weer is goed om iets te ondernemen als het warm is is dat ook niet fijn nog veel plezier en tot de volgende keer groetjes uit m bracht

• 10 Maart 2012 - 11:35

Cor En Sonja:

net zo als die andere zeggen hebben jullie al veel gezien.
    hier begint ook de lente.
    wij zitten op de moesel richting spyk.
    nog een hele fijne vakantie cor en sonja

• 10 Maart 2012 - 22:01

Sander:

In Nederland heb je van die borden 'GA TERUG', dat zal daar 'GO BACK' of 'TURN AROUND' zijn. Mocht je die zien zou ik ff omdraaien en de andere kant van de afslag nemen.

Succes!

• 16 Maart 2012 - 12:50

Connie:

bedank!!tot de volgende verslag...leuk on te lezen,heb een gevoel ook met jullie daar in australie.....beetje te laat gelezen....verder wens jullie nog een fijne vakantie