HongKong - Reisverslag uit Maasbracht, Nederland van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu HongKong - Reisverslag uit Maasbracht, Nederland van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu

HongKong

Door: Wilhelmien

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien

03 Maart 2012 | Nederland, Maasbracht

Nadat we vanaf Schiphol met een klein uur vertraging waren is de vlucht verder goed verlopen en bij aankomst in Hong Kong op de airport verliep alles vlotjes. Om 8.21u. zijn we geland en om 10.20u. waren we in het Kowloon hotel. We konden gelijk in de kamer.De busrit vanaf het vliegveld was al leuk we kwamen over een mooie hangbrug en langs een flinke containerhaven. Helaas is het vrij mistig. Uiteraard veel hoogbouw dat is allemaal wel indrukwekkend. In het hotel ons even opgefrist en toen op pad om geld te pinnen want op het vliegveld hadden we geen tijd.
1 euro is 10 HK dollar. Het hotel ligt vlakbij de haven boulevard en ook bij de Nathan road een grote winkelstraat en grote shoppingcenters. In het hotel kost een koffie 44 HK dollar, maar in de stad hebben we onder in een winkelcentra geeten en 1 cola en 1 thee was daar voor 19 HK dollar. Daar waren van allerlei soorten keukens en je kon overal bestellen en in het midden kon je van alles te. Drinken krijgen heel leuk.
We hebben nog nooit zoveel op een roltrap gestaan als vandaag en sommige slaan gelijk een verdieping over,dat is makkelijk als je daar moet zijn. Veel luxe winkels, maar ook een overdekte markt, maar dat was niet zo netjes. Het is 23 graden alleen geen helder weer helaas. Om 15u. Zijn we naar het hotel gegaan even uitrusten,want we zijn nu heel moe. Om 18.u. Weer op pad en nu naar de havenboulevard, want om 20u. is daar iedere avond een lasershow over Hong Kong, helaas is het nog steeds zwaar bewolkt en dus zie je niet alles. Na de lasershow hebben we een rondvaart van 1 uur gemaakt en daarna naar het hotel, want we hebben toch zowat een nachtje gemist.
3 maart vanochtend zijn we begonnen aan een stadrondrit met een Duitstalige gids. We vertrekken van Kowloon via de harbourtunnel naar Hong Kong eiland en gaan zo op weg naar The Peak, maar vandaag is het nog grijzer als gisteren en motregen, dus we zien niet veel, dat is wel jammer. Boven mochten we een half uur blijven, maar er was niets te zien,dus maar even in het winkelcentrum gekeken. Op de terugweg bij een uitzichtpunt hebben wij en en onze medepassagiers gezegd hier hoeven we niet te kijken , want je zag niets.
Bij de Repulse bay hebben we wel een half gestopt, dat noemt men ook wel de Cote Azur van HongKong.
Hier heb je een soort tempel en beelden van mozaïek
En daarna zijn we naar het stadsdeel Aberdeen
gereden, dat is het vroegere vissergedeelte van de stad. Vermoedelijk zijn de oude vissersboten nu rondvaartboten, die voor een groot deel door bejaarde dames worden bestuurd. Daarna nog in een juwelenfabriekje geweest en van Hong Kong eiland met de gids van de bus in een dubbeldekkertram overgestapt. Voor we in de tram waren hebben we eerst nog langs een levensmiddelenwinkelstraat gelopen.
Heel leuk om te zien. Met de tram naar centraal HK en van daaruit met de Ferry terug naar Kowloon.
Hier weer zelf verder op pad en in een spaggettihouse lekker geeten. Daarna de hele havenboulevard via de avenue of stars zo naar het ShaTsui center gelopen en via de Mody road weer terug,dus weer genoeg winkels gezien. Nu ik denk dat ik vanaf Australie pas wat laat horen, want met internet hier lukt niet zo best.

• 03 Maart 2012 - 16:16

Reinie En Marie-L:

Hallo, goed om te horen dat jullie goed over zijn gekomen en al verschillende leuke tripjes gemaakt hebben.
    Nog een fijne verdere vakantie en hopelijk wordt het wat helderder weer, maar dat gaat nog wel lukken hopen wij.
    Heel veel groetjes van Reinie en Marie-L.

• 03 Maart 2012 - 16:26

Connie:

wat jammer met al de mist of bewolking daar,nog steeds niet veel gezien behalve winkels en jullie hou ik echt van he...hehehe....hopelijk vandag beter weer daar want de laser show is prachtig......alleen als je in hongkong moet je chinees gerecht eten,niet spaghetti...hehehe.wens jullie nog een heel leuke vakantie

• 03 Maart 2012 - 17:25

Marlie Kartner:

Leuk dat reisverslag jammer van het weer maar ik heb tog de indruk dat jullie het goed naar je zin hebben en een op opgedaan hebben nog veel plezier en we blijven je volgen groetjes van ons

• 03 Maart 2012 - 18:16

Henk En Henny Wigman:

Wat leuk om jullie reisverslag te lezen.Fijne vacantie en geniet van al het nieuwe wat jullie gaan zien.

• 03 Maart 2012 - 20:37

Jan En Rinie:

Een hele leuke vakantie.
    En leuk om zo te lezen wat jullie allemaal zien en doen
    Veel plezier en geniet ervan

• 03 Maart 2012 - 20:58

Jan En Corrie:

Het sms goed ontvangen Hier is het ook maar grijs weer. Jullie hebben al aardig wat gedaan in een dag .als het zo door gaat kunnen jullie niet meer lopen als je terug bent. nog veel plezier en tot het volgende verslag Groetjes

• 03 Maart 2012 - 21:49

Margo En Harry:

we hebben het verslag gelezen en ben benieuwd naar het volgende wat jullie allemaal meemaken. Misschien hebben ze daar ook vingerhoedjes denk dan eens aan mij. Verder een prettige reis en tot hoors Groetjes Harry en Margo

• 04 Maart 2012 - 08:08

Mannes En Diny:

Geniet ervan Willemien en Pieke ,goed de gids in de gaten houden daar in Hongkong....veel plezier.