Addo elephantpark - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu Addo elephantpark - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu

Addo elephantpark

Door: Wilhelmien

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien

21 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Gisterenmorgen vertrokken van Stomrs river village en eerst via de N2 een mooie tocht. In Humansdorp zijn we afgeslagen en naar de st Franciscusbay gereden. We zijn bij de vuurtoren geparkeerd en even rond gekeken. Hier staan veel luxe huizen waaronder waarschijnlijk vakantiehuizen en vele met rieten daken. Onderweg tussen Humansdorp en de bay kom je ook weer langs townships.
Terug in Humansdorp getankt en geluncht .
Daarna weer verder via de N2 richting Port Elisabeth.
Bij Thornhill nemen we de afslag naar de R334 richting Uitenhage en daarna via de R 75 naar Kirkwood .
We hebben een mooie rit en er staan veel mooie cactussen langs de weg. Tegen dat we in Kirkwood zijn komen we langs citrusplantages. Hier staan ook een paar fabrieken om het fruit tot sap enz. te bereiden.
Voor onze lodge moeten we een heel eind over een onverharde weg. Als we door een poort gaan is het nog 5 km hobbelen.
Voor we de lodge bereiken zien we een behoorlijk grote schildpad over de weg gaan.
We worden weer heel netjes onthaald, met en drankje.
Het is een mooi verblijf. Een grote huiskamer met tv en bibliotheek en nog een zitruimte met open haard en nog een restaurant.
Een geweldig uitzicht over de vallei. Vanuit je kamer heb je dat ook en met een groot terras.
We krijgen een fantastisch diner. Er komen later nog 2 gasten.
Het gaat flink onweren en dat noemen ze hier donderweer.
Vanmorgen na een nacht dat het flink heeft gewaaid, is het nu stralend mooi weer.
Na het ontbijt gaan we met Peter de gids op pad naar Addo voor de safari. De andere 2 gasten uit Zwitserland gaan ook mee.
Om 10 uur zijn we aan het Addo Elephantpark.
Het is een fantastische dag en we hebben 3 olifanten families gezien. De eerste 2 wat verder weg maar op het eind van de dag een familie van 7 olifanten korter bij.
Van de big 5 hebben we er 2 gezien en de 2 e is de Buffel.
We hebben ook een rotsvaraan gezien en de gids zei, dat is geluk, want dat komt niet gauw voor. Verder zebra's en wrattenzwijnen.
Helaas geen leeuw. om 15 uur weer thuis na een geweldige dag.
Flink heen en weer geschud. Dus ook blij om even benen te strekken. Na een bakje koffie en advies over onze reis verder door Archie de eigenaar hier en een heerlijk diner weer heel tevreden.
We zijn vannacht de enige gasten hier.
Morgen gaan we om half 10 weer op pad en dan gaan we op een olifant rijden en mogen we ze voeren en we gaan naar Schotia een privé park van Addo en dan krijgen we daar ook het diner en zijn laat terug.
We gaan zien wat de dag weer brengt.
Volgens de weerberichten houden we mooi weer.

• 21 September 2015 - 20:56

Truus:

Hallo samen,wat weer geweldige verslagen,echt indrukwekkend allemaal,geweldig.
    Ik ben vandaag bij Flip geweest en het schip lag ernog,Flip en ik hebben het even voor jullie geboend (grapje).
    Geniet nog vanalles wat er nu nog op jullie pad komt.
    Kunnen jullie de zanger Howard Carpendael,de vader van hem is Gouverneur van Kaapstad geweest.
    Heel veel groetjes Truus en ook van Flip, en tot de volgende keer.