Shamwari - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu Shamwari - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu

Shamwari

Door: Wilhelmien

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien

27 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

23 September gaan we om 9.30 weer op pad met Archie de eigenaar zelf. Om 11 uur zijn we bij het privé wildpark Shamwari, dat is het park waar ook opnames worden gemaakt voor Animal Planet. Dit park is ontstaan om te zorgen dat er niet zoveel dieren naar een dierentuin hoeven.
Het is ook een grote oppervlakte. We gaan met 2 gidsen op pad en nog 5 andere gasten gaan mee. Omstreeks 12 uur weer een lekkere lunch in een lodge op het terrein. Daarna nog een eind rijden en dan een stukje varen op de rivier. Tijdens de vaartocht krijg je wat te drinken. De boottocht is saai, maar wel een slang gezien tijdens de vaart. We zien weer regelmatig olifanten, zebra's en giraffes,maar geen leeuw helaas. We hebben er wel een horen brullen. Het is wel een mooie tocht door de natuur, maar we zijn blij als het 17 uur is, want we vinden dit minder mooi dan gisteren. Met Archie weer terug en weer de weg door het Addopark en nu hebben we wel 40 olifanten gezien en herten.
Ook de oudste olifant van het park die is 44 jaar.
Op een punt naar de zonsondergang gekeken.
Het is iedere keer zo'n anderhalf a twee uur rijden en op onverharde wegen. Om 19 uur weer thuis en voor het eten met 2 Nederlanders gepraat die vandaag ook een safari hebben gedaan.
Weer een heerlijk diner en daarna naar de kamer, want van dat gehobbel word je moe.