Olifantenrit - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu Olifantenrit - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu

Olifantenrit

Door: Wilhelmien

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien

27 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Eindelijk tijd om weer even verslag uit te brengen.
22 september was een geweldige dag.
Om 9 uur weer mer Peter de gids van gisteren op pad.
We rijden via de Zuurbergpas naar de plaats waar wij op een olifant gaan rijden. Deze pas kun je alleen met 4 wheeldrive doen. Het is een prachtige rit en om 11 uur zijn we bij het privépark Schotia een onderdeel van het Addo olifanten park.
Je kunt makkelijk op stappen er is een speciaal steiger.
Er zit een gids voorop en je zie alleen op een deken, geen zadel.
Je zit achter de gids en aan zijn broekriem moet je je eigen vasthouden. De tocht duurt ongeveer een halfuur en je loopt omhoog en omlaag. Rock en roll zeggen de gidsen. Ik ga als eerste op de 2e gaat Pieke en op de 3e een medewerker van het park. Mijn gids komt uit Zimbabwe. Na een half uur ben je blij dat je eraf mag, want je voelt het wel aan je spieren. We mogen nog een stuk mee lopen met de olifanten , die dan zich bij een modderpoel zelf onder de modder gooien. Dat is tegen de warmte dat ze dat doen. Daarna mogen we ze nog eten geven . Het is trouwens weer een zomerse dag.
Daarna krijgen wij ook een lunch, om vervolgens naar een andere locatie van Schotia te gaan voor een namiddag safari.
We zijn met 6 personen. Een stel uit Nederland en een uit Duitsland. We hebben een leuke gids. Dus weer hobbelen, maar we hebben wel veel dieren gezien.
De Bufallo staat midden op het pad, een leeuw en leeuwin van kortbij. Giraffen en een Neushoorn. Ook een mooie zonsondergang. Het word wel koud. Het is hier overdag stralend weer en het koelt vlug af. Om 19 uur is het ook donker.
We gaan naar een lodge op het park. Daar is een kampvuur en daar een aperitief gekregen en een lekker diner.
Dan worden we weer naar de uitgang van het park gebracht en daar staat Peter weer op ons te wachten. Peter moet het Duitse stel ook naar hun guesthouse brengen.
Op de terug weg nemen we een openbare weg door het Addo park. Een onverharde weg, maar daar zijn we ondertussen wel aan gewend al dat gehobbel. We komen in het donker 3 olifanten tegen op de weg. Een bijzondere ervaring. Om 22 uur zijn we thuis en de manager staat ons op te wachten en vraagt hoe het was. Het was een super dag die je nooit vergeet en het hoofd helemaal vol met wat we allemaal gezien hebben. Er staat op de kamer een kan met warme chocomel voor ons klaar.
Een geweldige dag