Knysna - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu Knysna - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu

Knysna

Door: Wilhelmien

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien

12 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We hebben heel mooi weer en in Mosselbaai op het terras een heerlijk ontbijt genuttigd.
Dat is hier overal goed.
Je krijgt overal vers fruit.
Meestal gesneden en er is van alles bij appel aardbei kiwi sinaasappel meloen enz.
We konden vanmorgen kiezen uit 3 ontbijten en we hebben voor een omelet gekozen, met spek champignons tomaten kaas en ui.
Verder is er yoghurt en cakes.
Na het ontbijt naar Knysna gereden. We wilden onderweg een patrouilles doen, maar we zagen de afslag niet, dus gewoon over de weg N2 naar Knysna gereden.
Net voor we Knysna in rijden zijn we al bij ons logement.
We kunnen pas om 14:00 u. Inchecken maar we mogen de koffers al uitladen.
We gaan naar het waterfront en lopen wat rond, allemaal leuke winkels en restaurantjes.
We zien een PowerBoot liggen en er gaan al een boel mensen aanboord, maar wij kunnen met de tocht van 12:00u.mee
De grote zwemvesten zijn er niet meer,maar alleen nog medium, dus de rits kan niet dicht.
Het is een leuke tocht van een uur.
We gaan de baai uit en door de branding. Af en toe flink op de golven en naar stuurboord en dan weer naar bakboord.
Hij stopt ook regelmatig om uitleg te geven en om ons foto's te laten maken.
We hebben ook weer een of meerdere zeehondjes gezien.
Een keer huiswaarts over ons heen. De eerste rij had daar last van.
Eenmaal terug aan het waterfront lekker geeten .
Daarna zijn we het gewone centrum in gelopen,want daar is de toeristische informatie maar die was op zaterdag al dicht.
Onderweg langs een markt gekomen, was leuk om te zien.
Ook is er een mooi winkelcentrum.
Terug bij het waterfront koffie gedronken en toen naar ons logement. We hebben een grote kamer , het is een suite met een hemelbed en ee salon en keuken. Ook een grotebadkamer.
Vanaf het balkon kijken we zo op de baai.
morgen naar Knysna elephantpark park