Houtbay - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu Houtbay - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu

Houtbay

Door: Wilhelmien

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien

11 September 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

We hebben een mooi guesthouse, het zijn Duitse mensen, maar wonen al 30 jaar in Afrika.
Een heel mooie tuin.
Aan het ontbijt ontmoeten we mensen uit Australië .
Heel aardige mensen.
Na het eten gaan we in Houtbay bij de vissershaven naar een overdekte markt.
Daar kun je van alles kopen , veel handwerk.
Het is prachtig om te zien wat de mensen hier van simpele dingen maken. Je kunt er ook eten en drinken.
We hebben nog geen honger,want we zijn na het ontbijt vertrokken, maar we drinken wel koffie.
We zitten bij een jong stel aan tafel. Dat meisje hoort dat we Nederlands spreken en spreekt ons aan.
Het is een zuid Afrikaanse die 2 jaar in Nederland als au pair gewerkt heeft.in Haarlem en Gouda.
Eenmaal buiten aan de baai zien we zeehondjes. Dan langs de oude vissershaven gelopen en toen naar Camps bay gereden en daar lekker geeten.
Daarna langs de boulevard gewandeld .
Je ziet vanaf zee de donkere wolken binnen komen en de bergtoppen zie je niet meer. Flinke golven aan het strand.