Cape town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu Cape town - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Wilhelmien Willems Viegers - WaarBenJij.nu

Cape town

Door: Wilhelmien

Blijf op de hoogte en volg Wilhelmien

31 Augustus 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Nadat we zaterdag eerst met de kinderen en kleinkinderen in Naarden naar de speeltuin Oud Valkeveen waren geweest.
Zijn we gisteren vanaf Schiphol naar Cape Town gevlogen.
Gisterenavond on 21:15 u. geland.
We waren vlot door de douane en hadden snel onze bagage.
Toen naar het hotel Cape Verde vlakbij het vliegveld met de shuttlebus.
Vanmorgen met de shuttle bus naar ons appartement vlakbij het waterfront gebracht.
Een heel ruim appartement met 2 slaapkamers en 2 badkamers.
We hadden een heel leuke chauffeur die ons bracht.
De man sprak Transvaal en dus gewoon Nederlands praten.
We waren nog niet zover voorbij het vliegveld toen we al de eerste sloppenwijken zagen. Als je dat ziet dan hebben wij het toch goed.
Iets verder weer een sloppenwijk, maar daarnaast werden huizen gebouwd voor deze mensen, maar dat verloopt niet snel zei de chauffeur.
Even later zagen we het ziekenhuis de grote schuur , daar waar Dr.Barnhard de eerste harttransplantatie heeft gedaan in 1967.
Verder kwamen we langs de Universteit en de zeehaven.
In de stad zagen we ook een plein met het standbeeld van de vrouw van Jan van Riebeeck dar is de man die Kaap de goede hoop ontdekt heeft.
Eenmaal in het appartement hebben we onze bagage even op de kamers gezet en toen op pad naar het waterfront.
We zijn gewaarschuwd dat we in de avond niet in het donker over straat moeten gaan.
We moeten hier vandaan ongeveer een kwartier lopen naar het waterfront.
Het waterfront is de jachthaven en er is een werf en droogdok.
Verder zijn er heel veel restauranten en winkelcentra.
Nadat we langs de droogdok waren gelopen kwamen we in de Victoria Street market dat is een overdekt met allemaal winkels met handarbeid.
Fantastisch wat de mensen met simpele dingen maken.
Gisteren in het hotel hadden we ook al veel van die dingen gezien.
Bijvoorbeeld een schilderij gemaakt van stof en huisjes erop van blikjes. Rieten manden enz.
We hebben daar ook wat geeten.
Daarna weer verder gelopen en veel restaurants en een heel modern winkelcentrum.
Bij de bank wat Afrikaanse rand gepint.
1000 rand is ongeveer 80 euro.
In het winkelcentrum een prepaid telefoonkaart geregeld met internet, want als we vrijdag uit de stad gaan kunnen we evt. zo gebruik maken voor de routeplanner .
Hier in de stad heb je overal WiFi .
Vanavond hebben we in het restaurant In Den Anker geeten aan het waterfront. Een voorgerecht en een hoofdgerecht voor 700 rand in totaal.
Daarna zijn we nog even door het waterfront gelopen en toen we eruit waren hebben we voor de veiligheid maar een taxi genomen, want dat kwartier lopen is vrij eenzaam.
Voor 50 rand waren we weer thuis.
Het heeft hier vandaag geregend en was zwaar bewolkt, dus de Tafelberg hing in de wolken.
Na de middag werd het droger. Morgen schijnt het droog te zijn en word het weer mooier.
Woensdag word het mooi en dus willen we dan de Tafelberg op.
Morgen willen we naar het Robbeneiland.

• 31 Augustus 2015 - 21:42

Anneke Wolfs:

Nou Pieke en Wilhelmien , jullie hebben al veel gezien voor de eerste dag. Leuk om je verslag te lezen.
    We kijken uit naar je volgende verslagen. Veel plezier. En goed weer natuurlijk. Groetjes van ons.

• 01 September 2015 - 12:17

Mientje Castelijns:

Fijn om jullie verslag te lezen...ook al veel interessante dingen gezien ,
    we blijven volgen. grt. van ons!

• 02 September 2015 - 19:18

Henny Wigman :

Leuk dat we jullie weer kunnen volgen ,veel plezier daar en ik ge weer mee genieten.